Ramazan Bayramında Beslenme

 

Ramazan Bayramında Beslenme

Ramazan ayı boyunca iki öğün yemek yeme nedeniyle kişilerin beslenme alışkanlıkları değişir. Ramazanın sona ermesi ile birlikte bayramda normal yeme düzenine geçildiğinde ister istemez fazla yemek yeme eğilimi olabilmektedir.

Ramazan ayının sonrası özellikle aşırı miktarda yemek yeme mide rahatsızlıklarına ve hazımsızlığa neden olabiliyor. Bunu önlemek için genel beslenme kurallarına dikkat edilmelidir.

Az ve sık beslenilmeli, öğün atlamamaya özen gösterilmeli ,mümkünse ana öğünlerin arasına  ara öğünler eklenmeli (meyve, süt, ayran, fındık, ceviz, badem gibi.), sabahları mutlaka kahvaltı yapılmalıdır.

Bayram boyunca yapılan her ziyarette ikram edilen çikolata, şeker, tatlı tüketimine çok dikkat edilmelidir. Boş kalori olarak değerlendirilen miktar olarak küçük ancak kalori olarak yüksek olan bu gıdalar sadece günlük alınan enerjinin artmasına neden olmaktadır. Bu durumda bayram sonrası tartıda kilo artışını görmemize neden olabilir. Bu yüzden yapılan her ziyarette ısrarla ikram edilen tatlılardan sadece 1 porsiyonunu tüketmek daha uygun olacaktır. Yapılan ziyaretler sırasında mümkünse şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih etmek daha doğru bir seçim olacaktır. Misafirlerimize yapacağımız ikramları da sütlü tatlı veya meyve olarak değiştirmemiz ve yaptığımız ikramlarda ısrarcı olmamamız daha uygun olacaktır.

Özellikle diyabet, tansiyon, kalp rahatsızlığı, böbrek problemleri olanların ve diyet yapanların bayram süresince diyetlerine dikkat etmeye devam etmeleri çok önemlidir.

Bayram süresince ve bayramdan sonra da tüketilen sıvı miktarına özen gösterilmelidir. Günde ortalama 1,5 – 2 litre su içilmelidir.

Bayram süresince alınan fazla enerjiyi harcamak için mutlaka egzersiz veya yürüyüş yapmaya dikkat edilmelidir. Egzersiz veya yürüyüş yapmaya fırsatımız olmasa dahi mümkün olduğunca hareketli olmaya dikkat edilmelidir (kısa mesafelerde araba kullanmamak, asansörle inmek yerine merdivenleri kullanmak gibi ).

Yorum bırak