Sevgililer Günü İçin Beslenme Önerileri

 

Sevgililer Günü İçin Beslenme Önerileri

Sevgililer gününde partnerinizle çok güzel bir akşam yemeği yemek istiyorsunuz ancak formunuza da dikkat etmeniz gerekiyor. Sakın bu özel günü beslenmenizi çok kısıtlayarak kendinize zehir etmeyin. Çok ufak kaçamaklarla beslenme dengenizi bozmadan bu günü çok özel ve lezzetli bir şekilde geçirebilirsiniz. Yasak besin yoktur, sadece porsiyonlara dikkat etmeliyiz ve yediklerimizi dengelemeliyiz.

Akşam yemeğine dışarı çıktınız veya evde güzel bir mönü hazırlamak istiyorsunuz. Peki ne yapacaksınız?

Ana yemek öncesi kızartma olmayacak şekilde ufak bir peynir tabağı, közlenmiş patlıcan, ezme, yoğurtlu semizotu, pazı vb. meze çeşitleri seçebilir veya hazırlayabilirsiniz.

Sigara böreği, paçanga böreği gibi ara sıcaklar yerine salata yiyebilirsiniz. Ancak salatayı sossuz ve yağsız isteyin, sosunu ve yağını çok fazla olmamak koşuluyla kendiniz ekleyin.

Ana yemek olarak ızgara bonfile veya antrikot veya biftek veya tavuk göğüs veya balık olarak tercih edin. Yanına garnitür olarak pilav veya patates yerine ızgara/ haşlanmış sebze tercih edin.

Artık her restoranda rahatlıkla kepek ekmeği veya grissini bulabilirsiniz. Beyaz ekmek yerine az miktarda kepekli ekmek veya kepekli grissini tercih edin

Eğer yemeği yanında alkol alacaksanız alkol oranı en düşük olan şarabı tercih edin.

Son olarak yemeğin üzerine tatlı yemek isteyebilirsiniz. Öncelikli tercihiniz sütlaç, keşkül gibi bir sütlü tatlı olsun. Eğer sütlü tatlı yemek istiyorsanız 1 porsiyon rahatlıkla tüketebilirsiniz. Ancak canınız şerbetli veya kremalı bir tatlı çekiyorsa, yarım porsiyon tüketebilirsiniz.

Yorum bırak