Sınav öncesi genel beslenme önerileri

 

Sınav öncesi genel beslenme önerileri

Sağlıklı olmanın en başta gelen kurallarından biri yeterli ve dengeli beslenmedir. Yeterli ve dengeli beslenme vücudun gereksinimi olan enerji ve besin ögelerini her besin grubundan yeterli miktarda tüketilmesi ile gerçekleşir. Yeterli ve dengeli beslenmenin, beyin gelişimi, zeka ve hafızayı etkilediği yapılan bilimsel araştırmalarla da kanıtlanmıştır.

Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Bu nedenle her gün kahvaltı yapmaya özen gösterilmeli ve asla öğün atlanmamalıdır. Eğer mümkünse sağlıklı ara öğünler beslenmeye eklenmelidir (süt, meyve, ceviz, fındık, badem, kuru meyveler vs.). Güçlü bir hafıza için haftada 2-3 kere balık yemeye özen gösterilmelidir.

SINAVDAN BİR GÜN ÖNCE VE SINAV GÜNÜ NELER YENMELİ?

• Kahvaltı günün en önemli öğünüdür ve mümkünse evde aile ile birlikte yapılmalıdır.

• Özellikle sınav sabahı zeytini ve pekmezi aşırı tüketmemek gerekir. Çünkü zeytin tuzlu olduğunda susama hissini artırır. Pekmez ise tek başına aşırı tüketildiğinde kan şekerini hızlı bir şekilde yükseltir ve sonra hızlı bir şekilde düşürür.

• Sabah ile öğle arasında süt veya meyve gibi küçük bir ara öğün tüketilmelidir.

• Izgara et, tavuk veya balık + sebze yemeği veya etli sebze yemeği, yoğurt, bulgur pilavı veya makarna, salata gibi besin çeşitliliğinin sağlandığı bir öğle yemeği tüketilmelidir. Aşırı yağlı ve yağda kızartılmış gıdalar tercih edilmemelidir.

•Öğle yemeği ve akşam yemeği arasında sandviç/ tost ve ayran, meyve ve ceviz, fındıki badem gibi bir ara öğün tüketilmelidir.

• Akşam ızgara, buğulama veya fırında balık, bol yeşil salata ve ekmek tercih edilmesi daha uygun olacaktır.

• Akşam yemeğinden sonra (yatmadan en geç iki saat önce) muz ile süt, çilek ile yoğurt gibi ara öğün tüketilmelidir.

• Kurubaklagiller, lahana, brokoli gibi gaz yapan besinlerden kaçınılmalıdır.

• Daha önce tüketmeyi denemediğiniz bir besini tercih etmeyiniz. Dışarıda ve açıkta satılan besinler yerine evde daha önceden yediğiniz besinleri tercih ediniz (Eğer zorunlu iseniz bildiğiniz, kaliteli ve güvenilir bir restoran tercih ediniz.).

•Huzursuzluk ve uykusuzluğa neden olan çay, kahve ve kola gibi gıdalar yerine kuşburnu, adaçayı, ıhlamur gibi bitki çayları veya taze sıkılmış meyve suları tercih edilmelidir.

• Aşırı şekerli, yağlı ve tuzlu besinlerden kaçınılmalıdır.

• Kan şekerinizin dengede kalması için, sınav öncesi kesinlikle şeker ve şekerli bir besin (tatlı, çikolata gibi ) tüketilmemelidir.

Yorum bırak