Egzersizin Faydaları

Kaynakça; ➡️Mailing, L. J., Allen, J. M., Buford, T. W., Fields, C. J., & Woods, J. A. (2019). Exercise and the gut microbiome: a review of the evidence, potential mechanisms, and implications for human health. Exercise and sport sciences reviews, 47(2), 75-85. ➡️Dalton, A., Mermier, C., & Zuhl, M. (2019). Exercise influence on the microbiome–gut–brain axis. Gut Microbes, 10(5), 555-568.

0
231
Egzersiz'in Beyin Bağırsak Faydaları

Merhabalar, bu yazımda size Egzersizin Beyin, Bağırsak ve Mikrobiyota’ya faydalarından bahsetmeye çalışacağım.

Sağlam kafa, sağlam vücutta olur!

Ne kadar da doğru bir cümle, gelin beraber bakalım.

🏃🏻‍♀️ Egzersizin bağırsak mikrobiyotası üzerinde oldukça olumlu etkileri bulunuyor. Sağlıklı bağırsak mikrobiyotası da hem mental hem de fiziksel sağlık üzerinde olumlu etkiler yaratır. Yani bir çeşit kazan – kazan diyebiliriz. Ne kadar ekmek, o kadar köfte. Eğer egzersiz yaparsanız bağırsaklarınız olumlu etkilenir, bağırsaklarınız olumlu etkilenirse psikolojiniz olumlu etkilenir.

🧪 Bağırsaklarımız, sadece yediklerimizden değil, fiziksel aktivite düzeyimizden ve şiddetimizden de etkilenir. Aynı zamanda psikolojik durumumuz ve duygu durumumuz da bağırsak sağlığını etkileyebilir.

🚽 Düzenli fiziksel aktivite bağırsaklardaki yararlı bakteri sayısı ve çeşitliliğini arttırmanın yanı sıra, pro inflamatuar sitokinlerin salınımını baskılayarak kolit gibi barsak hastalıklarının önlenmesine destek olur.

🧻 Egzersizin Beyin – bağrsak sinyallerini, mikrobiyotayı hangi mekanizmalarla etkilediği henüz tam olarak anlaşılamamış. Bu yüzden bu alanda daha çok çalışmaya ihtiyaç görünüyor.

📿 Ama özet olarak şunu söyleyebilirim ki; sağlık bütüncül bir yaklaşımdır. Hem fiziksel hem de psikolojik olarak iyi olma halidir.

Ne Yapmalısınız?

  • 🍴 Dengeli ve sağlıklı beslenme
  • 🏃🏻‍♀️ Yeterli fiziksel aktivite
  • 🧘🏻‍♀️ Ruhsal sağlığımıza önem verme

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz