Karbonhidrat ve Şeker Tüketme Arzusu

0
261
Şeker Tüketimi Nasıl Azaltılır

Herkese merhaba, bugün sizlerle karbonhidrat ve şeker tüketme arzularınız üzerine bir yazı paylaşacağım. Öncelikle şunu söylemem gerekiyor ki; belirli bir yiyeceği durduk yere, sanki tek ihtiyacınız olan şey o besini tüketmekmişçesine yeme isteği oluşturmaz. Bunun sebepleri olabilir ki bunlar aşağıdaki süreçleri içeren çok boyutlu kavramlardır

Yeme İsteği Oluşturan Durumlar

  • Duygusal Durumlar -> Yoğun yemek yeme arzusu yaratabilir
  • Davranışsal Durumlar -> Belirli bir yiyeceğin sürekli aranması durumu yaratır
  • Fizyolojik Durumlar -> Belirli bir yiyeceğin düşünülmesi durumunda ağzınızın sulanması / tükrük salgılanması durumu yaratır.

👉🏻 Stresli olduğumuzda, hızla rahatlama sağlayacak ve özellikle karbonhidrat oranı yüksek / hazırlaması kolay besinlere yöneliriz. Karbonhidrattan zengin besinler ise, MUTLULUK HORMONU olarak bilinen serotonin atışını tetikleyerek anti stres etki gösterir.

Şeker Tüketimi Azaltma

🧠 Beyindeki serotonin sentezi “triptofan” isimli aminoasitin varlığını arttırır. Amino asitler proteinlerin yapı taşıdır. Proteinden zengin besinlerin tüketilmesi kandaki çeşitli amino asitlerin seviyesini yükseltir. Triptofan ise diyet proteinlerinde en az bulunan amin asitlerden biridir. Bu yüzden proteinden zengin bir diyetle beslendiğinizde serotonin sentezi azalırken, karbonhidrat içeren bir diyetle beslendiğinizde genelde serotonin sentezi artar.

Aslında stresli olduğumuzda karbonhidrata yönelmemiz, kendi kendimizi tedavi etme ihtiyacımızdan geliyor. Artmış serotonin seviyesi, ruh halinin iyi olması ile ilişkilidir. Şimdi bunu okuyunca nolur e tamam o zaman yiyelim biz karbonhidratımızı bakalım keyfimize demeyin

ÇÜNKÜ !!! Karbonhidrattan zengin, rafine karbonhidrat kaynaklarının ve şeker tüketiminin STRES HORMONU olarak bilinen adrenalin seviyelerinde dalgalanmalara neden olabileceği ve bu durumun da stres yanıtını olumsuz etkileyeceği unutulmamalıdır.

Yani; evet karbonhidrat istememiz stres yanıtı olarak oluşuyor olabilir. Ancak uzun vadede bu isteği basit şeker ile bastırmak, sizi bir kısır döngüye sokacaktır.

Bu yüzden SEROTONİN üretimi için;

SEROTONİN Üretimi İçin Bunları Yemelisiniz

Yukarıda bahsettigim nedenlerden dolayı tüm diyet programlarında etkili bir diyet yapabilmek için özellikle Serotonin üretimine ihtiyaç bulunmaktadır. Bunun için özellikle sabah kahvaltılarında Yumurta ve Ceviz, Ara öğünlerde Muz, Ananas ve Öğünlerde Nohut olmasına dikkat edilir.

  • Hindi eti
  • Balık
  • Süt ve ürünleri
  • Ceviz
  • Yumurta
  • Muz
  • Ananas
  • Erik
  • Fındık
  • Kuru meyveler
  • Ispanak
  • Nohut

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz