Akdeniz Tipi Beslenme Nedir

Sağlıklı beslenme diyince akla gelen ilk şey: Akdeniz Tipi Beslenme gelir✌🏻

Akdeniz Tipi Diyet Modeli Beslenme Nedir

Akdeniz tipi diyet; sebze ve meyveler bakımından zengin, yeteri kadar protein alındığı, özellikle tahıllar ve sağlıklı yağların kullanıldığı bir beslenme şeklidir. ✅

Akdeniz Diyeti Nasıl Uygulanır

Günlük Tüketimler

  • Günde 2-3 porsiyon meyve tüketiniz. Unutmayın 1 yumruk büyüklüğünüz sizin 1 porsiyonunuzdur
  • Günde 4-7 porsiyon sebze tüketiniz. Burada da dikkat edilmesi gereken 1 avuç içi dolusu sebze 1
  • porsiyonunuzdur
  • Tam tahıllı ürünler tüketebilirsiniz.
  • Mutlaka; Ceviz, Fındık, Badem gibi yağlı tohumları tüketmek gerekir.

Haftalık Tüketimler

  • Haftada 2-3 gün balık yemelisiniz.
  • Haftada 2 gün kuru baklagil tüketimi olmalıdır.
  • Haftada 1-2 günden fazla kırmızı et tüketmemek gerekir.
  • Haftanın her günü işlenmiş gıdalardan uzak durmanızı öneririm.

Yeme Planınızı Hazırlarken Nelere Dikkat Etmelisiniz

Dikkat etmeniz gerekenler : Akdeniz Beslenme uygularken yukarıdaki günlük ve haftalık tüketimleriniz sırasında, diyelim ki ana öğününüzde tabağınıza hayvansal bir protein kaynağı eklediniz. Bu durumda tabağınıza nerden baksanız hayvansal bir protein miktarının 2 katı kadar sebze eklemelisiniz.

Obezite, kanser, tansiyon, şeker gibi en yaygın sistemik hastalıklardan korunmanın ve tedavi etmenin en büyük anahtarlarından biri AKDENİZ TiPİ BESLENMEDİR‼️ Bu nedenle eğer bu tür bir sistemik hastalığınız varsa önerim beslenme tipinizi bu metoda uygulamanız olacaktır. Farklı beslenme türleri ve diyet çeşitleri için Sağlıklı Beslenme sayfamı ziyaret etmenizi tavsiye ederim.

Sağlıklı beslenmek pahalı demeyin. Unutmayın; hastalığı önlemek için harcanan para, tedavi etmek için harcanandan her zaman daha azdır 🙌🏻

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz