“Tartıda bir fark göremediğim içim motivasyonum bozuldu ve yedim.” Bu cümleyi ben çok sık duyuyorum. Acaba siz çok sık söylüyor musunuz?

Her Gün Tartılmak İyi mi?

Her gün tartılmak, hatta günde bir kaç kere tartılmak alışkanlığınız haline gelmiş olabilir. Ama maalesef tartıda gördükleriniz sizi her zaman mutlu etmeyebiliyor. Peki diyetinizi tam olarak yapmanıza ve tartıda değişim görmemenize (hatta bazen rakamın artmasına) neler neden olabilir?

Öncelikle belirtmek isterim ki bizler hormonları olan varlıklarız. Kadınlarda özellikle regl dönemleri tartıdaki rakamlar oldukça değişken olabiliyor. Bir gün önce hareketsiz kalmış olabilirsiniz, dolaşım bozuklukları yaşıyor olabilirsiniz, az su içmişsinizdir, az uyumuşsunuzdur, tuvaletinizi yapamamışsınızdır, tuzlu yemişsinizdir, yoğun egzersiz yapmışsınızdır, alkol almışsınızdır, masaja gitmişsinizdir vs tüm bu örnekleri arttırabilirim.

Bu yüzden günlük tartı değişimleri yerine, eğer bu durumu çok kafanıza takıyorsanız mezura ile bel / karın, kalça, iç bacak gibi belli başlı bölgelerinizin ölçümlerini yapabilirsiniz. Belki inceldiniz, yağ kaybettiniz ve ödeminiz var. Bu durum başa dönmenize neden olmasın.

Tartıdaki Rakamlar Yanıltıcı Olabilir

Tartıdaki rakam sizin için çok yanıltıcı olabilir, bedeninizle olan ilişkinizi kendinizi dinleyerek geliştirmeye çalışmak bana göre daha akılcı bir yöntem. Yemek yiyince karnınızın şişmesi normal, çünkü hacmi olan bir şey en nihayetinde. Yoktan var olmaz, vardan da yok olmaz. Bu konunun yukarıda bahsettiklerimle hiç alakası yok ama bunu da söylemek istedim.

Nelere Dikkat Edebilirsiniz

Öncelikle motivasyonunuzu sağlamak için yukarıda söylediğim gibi belirli bölgelerin ölçümlerini yapın ve not edin. İkinci olarak bu ölçümlerinizi haftada bir kez yapın. Üçüncü olarak da aşağıdaki sağlıklı beslenme ile ilgili yazdığım detayları bir gözden geçirin.

  • Duygusal yeme ile ilgili problemleriniz olabilir. Bu nedenle öncelikle duygusal yemenin neden olduğuna bir göz atın.
  • Karbonhidrat ve şeker tüketme arzunuzu yenemiyor olabilirsiniz. Bu da yüksek oranda şişlik ve kiloya neden olur. Bunun önüne nasıl geçeceğinizi bu yazdımda söylemeye çalıştım.
  • Doğum sonrasında emziklilik döneminde olabilirsiniz. Bu dönemde de kilo vermek için bol bol tartıya çıkılıyor. Emziklilik döneminde beslenme konusunda yazdığım bu yazı da size yardımcı olacaktır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz