Duygusal Yeme Neden Olur?

1
249
Duygusal Yeme Nasıl Düzelir

Herkese merhaba, bugün sizlerle çok özel bir konu üzerine konuşacağız. Öncelikle şu cümleleri kendi kendinize sıkça kuruyor musunuz 👇🏻

🗣 Stresliyken çok yiyorum…
🗣 Akşam canım çok sıkkındı tıka basa yedim…

Duygusal Yeme

🔔 DUYGUSAL YEME (ya da stres altında yeme) aslında daha iyi hissetmek için besinleri kullanmak, fiziksel açlığı tatmin etmek yerine duygusal ihtiyaçları karşılamak için yemek yemektir.

Yemek yemek sizi o an için iyi hissettirebilir ancak sizi yemek yemeye iten duygularınız hala orada duruyordur. Burada ki gerçek his veya problemin ne olduğunu tanımlamadıkça sağlıksız bir döngüye girebilirsiniz. Örneğin stres; stres kronik olduğunda vücudunuzda stres hormonu olan “kortizol” seviyesi yükselir. Kortizol sizin tuzlu, tatlı, kızarmış yiyecekleri tüketme isteğinizi tetikler. Yani hayatınızdaki stres ne kadar yüksekse, duygusal rahatlama için gıdaya yönelme olasılığı o kadar yüksektir.

Duygularınızı yiyecek içermeyen bir şekilde nasıl yöneteceğinizi bilmiyorsanız, çok uzun süre düzenli yeme alışkanlıklarına sahip olamayabilirsiniz.

Duygusal Yeme ile Başa Çıkma

✅ Peki duygusal yeme ile nasıl başa çıkabiliriz?

  • 📌 Öncelikle bunun için bir klinik psikolog ile çalışabilir ve bu konuyla ilgili destek alabilirsiniz.
  • 👉🏻 Duygusal yeme durumunda daha siz ne olduğunu bile anlamamışken kendinizi buzdolabının önünde bulabilirsiniz. Ancak tam o sırada kendinize sadece 1 dakika müsade edip derin nefes alın. Kendinize farklı bir karar verme şansı verin
  • 👉🏻 Asla kendinize yasak koymayın. Unutmayın yasak olan caziptir. Sadece kendinize yemek yemeden önce 5 dakika daha beklemeyi hatırlatın (ilk olarak 5 dakikayla başlayıp daha sonra bu süreyi arttırabilirsiniz)
  • 👉🏻 Beklerken kendinizi dinleyin. Bu sırada neler oluyor? Ne hissediyorsunuz ?
  • 👉🏻 Baskın olmayan elinizle yiyin. Eğer sağlak iseniz sol elinizle yiyecekleri ağzınıza götürmeye çalışın.
  • 👉🏻 Küçük ısırıklar alın ve her bir lokmayı iyice çiğneyin. Farklı lezzetleri, dokuları fark edin.

📌Aslında her ne kadar yiyeceklere dayanamıyorum, iradem zayıf, bu konuda güçsüzüm desek de, asıl problem duygularımızı kontrol edemiyor oluşumuz. Belli bir ölçüde kendimize duygularımızı yaşamaya izin verip, onlara takılı kalmayıp, geçip gitmelerini sağlamaya çalışmalıyız (meditasyon gibi aslında, düşüncelere takılmadan akıp gitmelerine izin verin)❤️

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz