Kendinizi Yorgun ve Mutsuz Hissediyor musunuz?

0
175
Kendinizi Yorgun mu hissediyorsunuz

Diyet yaparken kendinizi yorgun ve enerjisiz hissediyor musunuz?

11 Ağustos 2021 günü bu soruyu instagram üzerinde story’de sordum ve bir çok takipçimden genel olarak EVET cevabını aldım. Hadi bu durumun neden kaynaklandığını ve nasıl çözeceğinizi konuşalım; 

Burda önemli olan nokta, beslenmenizi değiştirmeden önce neler yaptığınız. Eğer basit karbonhidrat (beyaz ekmek, pirinç pilavı, makarna vb.) ağırlıklı, yüksek şeker içeren bir beslenme programınız varsa, basit şekeri kestiğinizde ve karbonhidrat tüketiminizi sınırlandırdığınızda yorgun / halsiz hissetmeniz çok normal. Çünkü temel biyokimya. Vücudunuz enerji elde etmek için glikozu (şekeri) kullanıyor.

Kaynakları Azattığınızda Ne Oluyor?

Birden bire bu kaynağı azalttığınızda, enerji elde etmek için daha fazla uğraştığı / kolay olmayan bir yola girmesi gerekiyor. Biz buna glikoneogenez diyoruz. Yani glikoz olmayan kaynaklardan glikoz yaratıp. Sonra onu enerji elde etmek için kullanmak. Bir diğer neden de almanız gereken kaloriyi (bazal metabolik hızınız kadar olan kısım) almamanız da olabilir.

En temel enerji kaynağını azalttığınızda veya almanız gereken enerjiyi almadığınızda aynı telefonlarımızda olduğu gibi düşük pil moduna geçiş yapıyoruz. Arkada çalışan gereksiz uygulamaları durduruyor, “daha hayati olan” ı çalıştırmaya devam ediyoruz. Eğer gereğinden az kalori alıyorsak, enerji elde etmek için önce depo karbonhidrat kaynaklarına, onlar tüketinince kas proteinlerine ve yağ depolarına yöneliyoruz. Bu sırada kas kayıpları yaşadığımız için bazal metabolik hızımız düşüyor. Çünkü aslında metabolizma hızınızı arttıran şey ne yeşil çay, ne bir takviye besin. Başlı başına KAS KÜTLENİZ.

Bu Durumu Düzeltmek İçin Ne yapabiliriz?

  • 📍Bazal metabolizma hızınızın altında enerji alımı yapmayın.
  • 📍Karbonhidrat tüketiminizi daha kompleks olan kaynaklarla değiştirin. Pirinç yerine bulgur, beyaz ekmek yerine tam buğday ekmek gibi…
  • 📍Acıktığınızı hissettiğinizde mutlaka yemek yiyin. Doyduğunuzu hissettiğiniz anda yemeği bırakın.
  • 📍Hareket edin. Artan endorfin seviyeniz serotonin düzeyinizi artırır ve hem iştahınızı daha rahat kontrol edersiniz hem de daha enerjik hissedersiniz.
  • 📍Avokado, hindi eti, semizotu, ceviz, muz gibi besinlere günlük beslenmenizde mutlaka yer verin.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz